In dit artikel gaan we in op de internet service provider Ziggo. We gaan het hebben over de kosten, de voor en nadelen en wat de mogelijkheden zijn bij Ziggo.
Kosten en mogelijkheden
De kosten bij Ziggo vallen nogal snel uiteen. Het is, net als bij de meeste providers, natuurlijk gebruikelijk dat een hoger pakket meer kosten met zich meebrengt, samengaand met natuurlijk meer korting. Als we puur naar internetpakketten gaan kijken bij Ziggo, dan hebben zij twee pakketten beschikbaar: Internet Complete en Internet Max.
Internet Complete en Internet Max verschillen weinig van elkaar. De eerste 6 maanden betaal je voor beide pakketten slechts €34,95. Na deze zes maanden betaal je voor Internet Complete €49,95 per maand en voor Internet Max €53,95 per maand.
De verschillen van de pakketten: Bij Internet Complete krijg je een internet 120 pakket. Dit houdt in dat je een effectieve verbinding van 12 Mbit/s krijgt. Bij een Internet Max is dit een 200 pakket, wat inhoudt dat je effectief 20 Mbit/s ontvangt.
Bij beide pakketten ontvang je vervolgens draadloos internet, Wifi spots, internet beveiliging, Ziggo Sport, Online TV kijken, kabel tv.
Bij de diensten van Ziggo zitten altijd activatiekosten. Deze kosten zijn eenmalig en bedragen €29,95 op het moment van schrijven.
Naast de internetpakketten biedt Ziggo natuurlijk ook “Alles-in-1” pakketten aan. Deze pakketten zijn voor de langere duur duurder maar tevens ook voordeliger. Dit klinkt misschien gek, maar je krijgt er meer voor terug. Ziggo is qua internetsnelheid een van de betere aanbieders.
De voordelen van Ziggo
Ziggo is één van de grootste internet service providers van Nederland. Zeker sinds ze zijn gefuseerd met UPC. Mede dankzij deze fusie is Ziggo momenteel de grootste aanbieder van kabel-internet. Zoals iedereen wel weet is internet over de kabel nog altijd de snelste internet variant. Dit alleen is al een groot voordeel voor klanten van Ziggo. Al met al houdt dit dus in dat je bij Ziggo een vele malen snellere internet verbinding kan verwachten dan bij een ADSL verbinding.
De nadelen van Ziggo
Waar een voordeel is, is ook een nadeel. Ziggo klanten ervaren veel storingen in het netwerk. Zeker sinds de fusie van UPC en Ziggo gaat er regelmatig iets mis in het netwerk waardoor klanten uren, soms dagen, niet kunnen internetten. Dit is natuurlijk iets wat je niet wilt hebben. Naast de regelmatige netwerkstoringen is mijn persoonlijke ervaring ook dat de klantenservice niet erg snel is in het beantwoorden van vragen. Je hebt de mogelijkheid om Ziggo te bellen, echter krijg je dan niet iemand aan de lijn die je dat kan vertellen wat je wil weten. Je wordt in de meeste gevallen altijd eerst tig keer doorverwezen naar een andere afdeling of een ander persoon.
Conclusie
Als een hoge internetsnelheid bij jou hoog in het vaandel staat en je voordelig een all inclusive pakket wilt afsluiten, zou Ziggo mijn keuze zijn. De netwerkstoringen moet je dan voor lief kunnen nemen. Ziggo is in mijn optiek een van de beste internet service providers in Nederland.