Belangrijk nieuws
Waarom trouwe klanten teveel betalen. Het kan namelijk zijn dat u nog steeds een oud pakket (abonnement) heeft van Ziggo, Kijk daarom dit even zeer goed na! Ziggo zet klanten nooit standaard over naar een goedkoper pakket zoals tegenwoordig het horizon pakket. Een nieuwe pakket is in vele gevallen goedkoper dan uw huidige abonnement. Waarom zet Ziggo deze dan standaard niet om naar een goedkoper pakket? Simpel gezegd: Volgens de wet is dit niet toegestaan want daarmee start u alsware een nieuw contract van 12 maanden.
Video on demand werk niet.
Video on demand werkt het tegenovergestelde ten opzichte van de tv zenders. Het werkt met een retoursignaal. Dit is het signaal wat door de coaxkabel (antennekabel) naar Ziggo wordt gestuurd. het is dus zeker mogelijk dat alle zenders goed werken behalve video ondemand. Vaak vertoond het scherm: (tijdelijk niet bereikbaar/beschikbaar) of even geduld aub. gepaard met de melding vd101 vd103 vd112. Het lijkt dus mis te gaan op het retoursignaal. hoe is dit nu op te lossen? om te beginnen is het altijd raadzaam de fabrieksinstellingen uit te voeren. Ook al lijkt het signaal in orde kan het dus nog steeds zijn dat het retour signaal niet in orde is. dit kun je alleen controleren door de splitter ertussen uit te halen. voor degene die denkt geen splitter te hebben? Fout!
LET OP er zit bij de meeste mensen een splitter vlakbij het modem waar internet wordt aangesloten daar hoort de splitter. Dit is vaak de boosdoender. Sluit de tv aan op de wcd (wand contact doos) (als dit het aansluitpunt in het huis betreft) rechtstreeks de tvkabel (antenne kabel) van de mediabox naar de wcd in uw huis. Vermoedelijk heeft u nu weer video ondemand. als het probleem al niet was verholpen met de fabrieksinstellingen. Is het probleem opgelost door de splitter er tussenuit te halen? dan weet u uiteraard nu dat de splitter kapot is en aan vervanging toe is. (ook al is die maar 2 maanden oud) Problemen komen dus vanzelf. Fabrieks instellingen uitvoeren zie: pagina 4
Wat is mijn Ziggo activeringscode?
Die vindt u op de laatste pagina, Gemeentelijk bepaald (Lees meer oplossingen)
Signaal verlies op vrijwel alle zenders.
(of een paar zenders zwart beeld)
Het kan evengoed ook al heeft u de gemeente activeringscode van Ziggo goed ingevoerd dat dit zichzelf heeft gewijzigt. controleer deze code via de fabrieksinstelling te doen. Rechts op deze pagina vindt u de 3 cijferige Ziggo activerings code. oplossing is simpel te verhelpen in dit geval. Melding kan ook luiden controleer uw bekabeling. Mochten er na Fabrieksinstellingen nog geen verbetering zijn, kunt u nog even de stekker eruit halen, 1 minuut. indien nog zwart beeld op enkele zender dan is het waarschijnlijk interfrentie op de kabel. Probeer een andere kabel, (van de media box naar de wand contactdoos) De antenne kabel.
>Begin Pagina 1 van 6