'Inkomsten daalt van advertentie's per klik'
Was het huidige gebruikelijke Adsense van Google niet goed?
Is het misschien omdat de kliks te hoog waren en die moeten dalen?
Is het omdat de adverteerders er niet mee eens waren?
Of is het om de per ongeluk (oeps) kliks te verlagen?
Welke reden dan ook, het is veranderd en we moeten er mee leren omgaan..
2 X klikken op een 1 advertentie?
Waar je eerst nog kliks voor kreeg als iemand op de advertentie drukten zal nu verleden tijd zijn, nu moet je de advertentie twee keer aanklikken. (Als we praten over de tekst advertenties) De beeld advertenties zijn hetzelfde gebleven.
Het 2 keer klikken komt eigenlijk voort uit dat de balk van de link die zich openklapt en bij te snel drukken (Wat we allemaal doen) Druk je dus letterlijk mis op de link die de advertentie door verwijst. Waarvan al 50% oeps klikjes zijn.
Webmasters moeten zich aanpassen..
Als je advertenties gebruikt als interne link, (jouw interne pagina link) die leek op de advertentie dan is dat toch al de eerste stap tot verandering om daling te voorkomen. Zie hier het voorbeeld:
Verschil in de kleine advertenties is niet zo groot
De kleinere advertenties verschillen niet veel, hoewel de tekst niet meer gecentreerd is als voorheen. Daarintegen zie je links boven op de pagina de 250x 250 advertentie die totaal verschillend is bij het klikken schuift deze open met tekst waar je als vervolg weer op moet klikken om naar de site toe te gaan.
Conclusie?
Waar je eerst bij je eerste klik al een beetje geld kreeg word het nu een kans van 50% daalt.
Is er hoop op meer inkomsten of gaan ze dalen?
Daling inkomsten door nieuwe layout adsense of meer inkomsten. Wat wij hebben gemerkt is dat er daling zit in de grotere advertentie's dit komt vermoedelijk omdat de tekst niet goed gelezen wordt omdat het dus open geschoven moet worden. en daar heeft de bezoeker weinig oren na.
Tekst en beeld inschakelen verhoogt inkomsten?
Voorheen maakte het deels wel uit om puur tekst te kiezen en geen beeld tussen je tekst. wat me nu nog steeds wel beter lijkt (Dat terzijde) Maar grotere blokken zou ik nu persoonlijk aanpassen naar tekst en beeld. Dit omdat de kliks verminderd zijn na deze verandering. wij hebben gemerkt dat puur tekst voor grotere adsense reclame blokken niet goed werkt meer. Probeer dit zelf ook eens voor een week en wie weet gaan je inkomsten omhoog.
Let op! CTR, CPC en RPM
Even een korte samenvatting wat het precies is en inhoudt
CTR = Click Through Rate in%, verdeel de # clicks door de # pageviews of # vertoningen van de advertentie
CPC = Cost (Prijs) Per Click als een gemiddelde van wat je krijgt voor elke klik, dus het is totale inkomsten gedeeld door # clicks
RPM = per 1000 impressies, is slechts een verwijzing # van wat u op dit moment verdienen (of zou verdienen) voor elke 1000 vertoningen en niet wat je eigenlijk verdienen of zal worden betaald .. Neem totale inkomsten gedeeld door # pageviews of vertoningen, vermenigvuldigd met 1000. Dus of u daadwerkelijk krijgt 1000 vertoningen of niet doet er niet toe.
Hou deze waardes wel in de gaten nadat je aanpassingen gaat doen. want misschien werkt beeld advertenties niet op je site. en dan storten ze massaal in. Dus handig om even een screenshot te maken of in een sheet bewerken zodat je weet wat er gebeurd. Tevens als je veel verschillende adsensecodes gebruikt is het ook raadzaam om je instellingen niet te vergeten. Maak hier ook een screenshot van zodat je ze op een later gewenst moment altijd makkelijk terug kan zetten.
Op 1 mei 2014 veranderd Google adsense de adsense pijltjes
Adsense pijl voor meerdere browsers is veranderd, Voorheen was het peiltje nog rond op Google Chrome, nu is dat pijltje vierkant geworden. Dit is nu voor zowel Google chrome als voor Internet explorer en meerdere browsers. Of dit zijn positieve werking weer zal hebben is natuurlijk weer afwachten. Want zoals vele waarschijnlijk hebben gemerkt zijn de inkomsten van de 250 blok achteruit gegaan.