Bij het contract ontbinden tussentijd is het altijd verplicht de telefoon af te kopen. Dit wordt naar rato berekend.
Of u moet de mobiele telefoon retourneren. aan u de keus. Het is dus niet zo dat u met wederzijds goedkeuring uw contract afkoopt, Want dit heeft u met uw reden laten ontbinden. U betaaldt alléén uw telefoon die u dus afkoopt. Of U retourneerd uw mobiel zonder kosten.
Reactie op ontbinden
Myrthe schreef.. Dit was voor mij de oplossing om het contract te onbinden, na bijna een half jaar tereur met Tmobile gehad ben ik zo blij dat ik dit heb gevonden. het leven kan moeilijk zijn zonder geld dat heb ik nu wel ondervonden. Ik heb mijn Iphone ingeleverd dat dan weer wel maar met grote opluchting die mij weer 50 euro meer lucht geeft in de maand. Ik ben zo blij dat ik van dat contract af bent. Hartelijk dank.
Op onze website vind u veel over providers en internet en verkooptechnieken, Echter kwam laats iemand met de vraag hoe het zit om het contract van de telefoon te ontbinden 'Met name de mobiele telefoon'
Veel mensen willen af van hun telefooncontract met de provider zoals Vodafone of T-Mobile, KPN of Telfort, vaak als reden ‘De crisis’ omdat ze het simpelweg niet meer kunnen betalen. Letterlijk is er geen geld meer..
Desalniettemin delen we hier de opties.
Om onder het contract uit te komen voor de mobiele telefoon kunnen we de opties behandelen maar schrik niet dat u daar wel moeite voor moet doen. U heeft immers een handtekening onder het contract van uw mobiel gezet, misschien voor een jaar of soms wel 2 jarig contract. en als u liegt valt het onder de fraude.
Welke opties zijn er om het telefooncontract te ontbinden?
Optie 1: Verhuizing buiten aansluitgebied.
U kunt uw telefooncontract laten ontbinden door simpelweg te melden dat u gaat verhuizen in een gebied waar de telefoonprovider niet actief is, :Voorbeeld aan de grens van Nederland richting Venlo. U kunt op internet nazoeken waar uw mobiele provider niet actief is. U meld dan een postcode waar u gaat wonen en per welke datum, en vraag naar hoe u uw telefooncontract nu op moet zeggen omdat ze daar geen diensten leveren. Dit geld ook voor internet abonnementen van providers die u dan tussentijds kunt beëindigen.
Optie 2: Verbinding van mobiel valt weg in dekkingsgebied.
Vaak komt het voor dat er gaten zijn in de verbinding (Dekkingsgebied) Wordt aangeduid met een rood gebied. U kunt eventueel tijden noteren van een telefoon gesprek waarbij de verbinding wegvalt van uw telefoon. Of controleer of de verbinding van de mobiel weg valt ergens op straat.
Noteert u 3 tijdstippen? Dan kunt u al onder uw abonnement uit. Dit wordt intern doorgestuurd binnen de provider naar de ICT afdeling die het vervolgens bevestigen. Het contract wordt ontbonden omdat u niet optimaal kunt genieten van uw abonnement.
Optie 3: Speurtocht naar een buitengebied van uw mobiele provider
U woont in een gebied waar altijd verbinding is, maar toch wilt u van uw mobiele telefoon contract af,
in dit geval neemt u de auto en zoek u naar straten of een dorpje waar geen verbinding is, Schrik niet! Er zijn er genoeg. Vooral als u de waterkanten op gaat zoeken of de bijbelbelt. (Gereformeerde gemeentes zijn altijd in tegenstrijd geweest in opkomst van de mobile telefoon, en zijn als ware alle zendmasten om de gemeentes heen gebouwd. Maak het u zelf simpel om om z’n gebied te bezoeken en dan kunt u onder uw contract uit. U kunt melden dat u daar bijvoorbeeld veel werkt.. etc.
Optie 4: Noteer alle klachten die u in een korte tijd heeft gehad
Meld hierbij dat u het anders negatief op websites gaat plaatsen e.d. . Let wel op dat u dit niet zegt tegen een agent (Medewerker 1e lijn) Die interesseert heel uw verhaal niet omdat diegene achter de telefoon alleen er zit om u af te schuiven. Zorg daarom altijd dat u word doorverbonden naar de afdelingen opzeggingen / retenties zodat uw verhaal serieus wordt genomen.